Zapraszamy na Konferencję Larpową

KoLa

Odwiedź Poznań 01.03 – 03.03.2024

O KoLi

Konferencja Larpowa jest przestrzenią do dyskusji i wymiany doświadczeń: autorów_ek, producentów_ek oraz osób prowadzących i grających w larpy. To wydarzenie stworzone z myślą nie tylko o dojrzałych twórcach, ale i tych którzy debiut mają dopiero przed sobą.

Pierwsza edycja KoLi odbyła się w 2012 roku we Wrocławiu. Od tamtej pory spotykaliśmy się też w Katowicach, Warszawie i Lublinie. W Gdyni konferencja zagości już trzeci raz. Pierwsza gdyńska edycja odbyła się w 2014 roku, a druga (w formule online) w 2022 roku. Jest nam niezmiernie miło, że po 3 latach przerwy spotkamy się na żywo!

Tegoroczna Konferencja Larpowa odbędzie się w Gdyńskim Centrum Kultury. Wszystkie wystąpienia prelegentów będą streamowane na żywo na kanale Konferencji Larpowej w serwisie YouTube.

KoLa 2023 jest wydarzeniem bezpłatnym z obowiązkową rejestracją Uczestników_czek.

Podstawowe informacje

Data

Konferencja Larpowa KoLA 2023 odbędzie się w dniach

30.03-02.04 (czwartek-niedziela).

Ważne Terminy

25.01-31.01 | Ankieta potrzeb organizacyjnych i programowych

25.01-25.02 | Nabór zgłoszeń do programu

25.01-25.02 | Naboru materiałów do publikacji konferencyjnej

01.02 | Rozpoczęcie rejestracji Uczestników_czek KoLi 2023

01.03 | Ogłoszenie programu konferencji

20.03 | Zapisy na warsztaty dla zarejestrowanych Uczestników_czek

Miejsce

Konferencja odbędzie się w Gdyńskim Centrum Kultury przy ul. Jana z Kolna 25.

Program

KoLa to najlepsza okazja, by zainspirować się niecodzienną wiedzą, nawiązać nowe znajomości, wymienić opinie i doświadczenia oraz rozwinąć umiejętności w pisaniu, prowadzeniu i produkcji larpów.

W programie konferencji znajdziesz:

Jeśli chcesz współtworzyć razem z nami program KoLi, zapraszamy Cię do wypełnienia formularza.

[link do formularza]

Czekamy również na Twoje polecajki! Daj nam znać, kogo Twoim zdaniem powinniśmy zaprosić do grona twórców i twórczyń programu.

Na zgłoszenia czekamy do 25.02.2023.

Rejestracja

Udział w konferencji jest bezpłatny.

Liczba uczestników ograniczona jest do 250.

Aby wziąć udział w konferencji, wypełnij poniższy formularz. Po wysłaniu otrzymasz e-mail z potwierdzeniem Twojego uczestnictwa. 

Do zobaczenia!

Harmonogram

Program KoLi opublikujemy 01.03.2023.

Już teraz zapraszamy Cię na otwarcie konferencji połączone z wieczorem integracyjnym w czwartkowy wieczór. Widzimy się o godzinie 18:00 w Gdyńskim Centrum Kultury!

Aktualności

Każdy blok tegorocznej konferencji ma swojego_ą koordynatora_kę. Czas przedstawić (w kolejności alfabetycznej) pierwszą trójkę!

Anna Kowalska

Większość osób larpujących zna ją jako Laleczkę lub Morwen. Jej szerokimi zainteresowaniami są fantastyka i historia starożytna. Larpuje od jakiś 10 lat, różnego rodzaju gry pisze od 7. Jest związana z organizacjami takimi, jak Sabat Team, Ennorath, Stymularpy, produkuję 4th of July, prężnie działa w szeregach Compagnii di Farabutti, prowadziła prelekcje i panele dyskusyjne na różnych odsłonach KoLi. W larpach zajmuje się głównie logistyką, tworzeniem spójnych i ciekawych mechanik, jasnych powiązań oraz relacji. Jako gracza najbardziej kręcą ją ciężkie, emocjonalne wątki, play to lose i play to lift. Na co dzień pracuje jako architekt rozwiązań w branży IT, jeżdzi na konferencje i opowiada o nowych technologiach. Uwielbia podróżować i spędzać czas na świeżym powietrzu.

Anna opiekuje się blokiem o produkcji gier, który nazwaliśmy “Larp to Rzeczywistość”

Piotr Krokosz

Organizator larpów od 2014 roku, jeden z głównych założycieli Larpa Gothic, społecznik, człowiek o wielkim sercu dla graczy i specjalista od social mediów i zarządzania projektami. Doświadczony designer gier terenowych, skupiający się na eksplorowaniu granic budowania społeczności pomiędzy mistrzami gier, a graczami oraz implementacją nowoczesnych i innowacyjnych rozwiązań integracyjnych i komunikacyjnych. Z zamiłowania obserwator sceny larpowej, prowadzący serię podkastów „Larpcast – larpy w słuchawce”.

Piotr opiekuje się blokiem o światotworzeniu uniwersów gier, który nazwaliśmy “Larp to świat”.

Piotr Milewski

Projektant gier w Sirius Game Studio i wykładowca akademicki w Katedrze Systemów Informatycznych Uniwersytetu Morskiego w Gdyni. Autor ponad 200 larpów, gier miejskich, planszowych i karcianek. Organizator festiwali gier (Hardkon w latach  2007 – 14 i DramHaven 2016) i warsztatów larpopisania Hardkon: Larpers’ Retreat.  Od jesieni 2014 roku współtwórca larpowej sceny BlackBox 3City. Dwukrotnie nagrodzony w konkursie Złote Maski za najlepszy scenariusz larpu; trzecią Maskę przygarnął w kategorii Najlepszy Gracz. Autor artykułów, prelekcji i prezentacji o projektowaniu gier. Redaktor sekcji „Modern Education is Fun” w drugiej edycji „The Book of Trends in Education”, publikacji „Nasiona, Drzewa Ogrody” o historii larpowania w Polsce oraz antologii larpów o tematyce LGBTQiA „Prism”.

Piotr opiekuje się blokiem o tworzeniu elementów narracji “Larp to opowieść” oraz blokiem “Larp w biznesie i kulturze” o praktycznym zastosowaniu gier larpowych.